Våren 2010

Vi tar allt i rätt ordning.

Det var i början av April 2010, kommer inte ihåg exakt datum men det var en dag efter alexanders födelsedag ( han fyller år den 7 april). Det var slutspel i ishockey och efter en av hv´s matcher drog jag hem till Matilda, en kompis, för lite kvällshäng. Hemma hos matilda var det jag och några av mina tjejkompisar, lite senare kom Christoffer (Jonna, en av mina kompisars dåvarande pojkvän, OBS läs make) och han hade med sig en av sina killkompisar. Alexander hade precis varit i Asien i nästan ett halvår och rest runt, så han gled in där med solbränd kropp, linne, tajt trähalsband och solblekt hår.

Ni kanske tänker: wow! vilken drömkille!
Men konstigt nog tänkte inte jag det, nu i efterhand förstår jag inte varför. Men då tänkte jag bara att han är ingenting för mig. Jag var inte direkt jätterolig den kvällen, låg och sov i soffan. Alex hade däremot andra planer, någon dag efter den kvällen hade jag ett meddelande på Fb där han gulligt frågade om damerna (jag och jonna) ville joina hemma hos honom och kolla på hockey. Jag sa givetvis Ja, måste ju ge killen en chans. Vi hade jättetrevligt och efter bara ett litet tag var jag fast.

Tillsammans blev vi den 17 Maj samma år. Jag minns exakt plats och hur det gick till. På kvällen hade jag och A kollat på en av twilightfilmerna, vet dock inte exakt hur mycket vi såg.. Därefter gick vi ut en liten kvällspromenad och satte oss på ett mysigt ställe i Huskvarna. Där satt vi, flera "puss-moment" inträffade men det blev inget, jag antar att jag var för feg. Alex märkte detta, tog min sjal och virade den runt mina ögon och pussade mig!!! Wow.

Sen kom frågan: Hanna får jag chans på dig?!
JA, det är klart du får!!!

och sen den dagen har vi pratat varje dag, och nästintill setts varje dag. Jag är beroende av honom, fast på ett bra sätt, hoppas jag!

Tänk att jag ska få gifta mig med min bästa vän <3 Jag är lyckligt lottat.

såhär såg vi ut i början av vårt förhållande. Här har vi varit tillsammans cirka två månader. Alex var.. biffig, jag var brunett. Idag: alex fortfarande biffig, jag blond.



Insåg att det blev lite långt, tar förlovningen en annan dag!
Läs detta ur en bruds ögon. Om Alexander hade beskrivit samma sak, hade det säkert låtit helt annorlunda... men aja! jag kanske kan be honom skriva sin version? Vi får se om han ställer.

Nu ska jag iaf åka och hämta mannen i mitt liv. Han är bil lös.
Sen ska vi åka på hemligt uppdrag. Berättar senare ikväll om det.


KRAM PÅ ER <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0